Maj
Zwierzęta hodowlane:
- poznajemy wybrane zwierzęta hodowlane (opisujemy ich wygląd, wiemy w jaki sposób się odżywiają),
- wykonujemy prace plastyczne według instrukcji nauczyciela,
- naśladujemy odgłosy wydawane przez zwierzęta wiejskie,
- nazywamy osobnik dorosłe i ich dzieci, np. krowa – cielę,
- poznajemy literę „J, j”
Wiosenna łąka:
- rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta, i rośliny, które można zobaczyć na łące,
- oglądamy film edukacyjny „Łąka”,
- wymieniamy mieszkańców łąki,
- posługujemy się pojęciami: „tyle samo, mniej, więcej”,
- wykonujemy pracę plastyczną z wykorzystaniem papieru „Motyle”,
- poznajemy literę „ł, Ł” na podstawie wyrazu „łąka”,
- tworzymy kompozycję plastyczną z wrysowaną literą „ł”.
Rodzina:
- nazywamy swoich członków rodziny (określamy pokrewieństwo),
- opisujemy wygląd mamy, taty, rodzeństwa na podstawie przyniesionych fotografii,
- przygotowujemy upominki dla rodziców,
- wspólnie świętujemy z rodzicami „Dzień Mamy i Taty”- prezentujemy krótki program artystyczny.
Kosmos:
- wyjaśniamy pojęcia: „kosmos”, „układ słoneczny”, „droga mleczna”, „rakieta”, „statek kosmiczny”, „astronauta”, „asteroida”, „satelita”, „kometa”, „meteoryt”, „sonda kosmiczna”,
- układamy we właściwej kolejności, od słońca, planety układu słonecznego,
- uczestniczymy w zajęciach edukacyjnych w bibliotece „Wszystko o kosmosie…”,
- wykonujemy pracę plastyczną „Kosmiczny pył” z wykorzystaniem wody, bibuły karbowanej, waty i brokatu.